יומן הנדל״ן

למה חשוב לתמחר נכס למכירה באופן מדויק ומהן הטעויות הנפוצות ביותר

Shape

ראיתם מודעה של דירה דומה לשלכם שהתמחור שלה היה כל כך גבוה שזה גרם לכם לרצות למכור גם את דירתכם במחיר כזה, ואולי אפילו במחיר גבוה יותר כי הדירה שלכם יותר מושקעת.  תמחור מדויק של נכס הינו גורם חשוב ביותר כאשר מוציאים דירה למכירה.  לרוב, זה הדבר שייקבע אם תקבלו מחיר טוב על הנכס שלכם או להיפך. בתמחור לא מדויק עלול להיווצר מצב שבו, עד שתמכרו, תאלצו למכור במחיר נמוך מהשוק.

שלא תבינו לא נכון. אני בעד למצות את מחיר המקסימום שאפשר לקבל על הנכס שלכם. למה? כי אם יש מי שישלם, כנראה שזה השווי שלו.  בנוסף, כיום אם אתם קונים, אתם מתוסכלים מעליית המחירים, אבל מחר  גם אתם תמכרו ותרצו את המחיר  הטוב ביותר שתוכלו לקבל.
אבל – צריך לעשות את זה חכם.

ישנם גורמים רבים שיקבעו את המחיר של הנכס שלכם. אבל אין גורם מדויק יותר מהמתווך המוביל באזור שלכם.  כן, אפילו לא אתר רשות המסים ואפילו לא שמאי. לא מזלזלת בשניהם חלילה, אבל שמאים מתייעצים עם המתווכים המובילים באזור מכיוון  שהם מסתמכים בעיקר על עסקאות קודמות.
ואתר רשות המסים וגם אתר מדלן (אשר שואב את המידע מאתר רשות המסים), אינם מדויקים. הם לא מעלים את כלל העסקאות באופן מידי, מכיוון שמפקח מטעמם צריך לעבור על הנתונים והגלגלים עובדים שם לאט. הם מעלים עסקאות באופן אקראי ולא את כולן.

מתווך אשר עובד ומוכר את מרבית הדירות באזורכם, יודע טוב מאוד למה להשוות מבחינת עסקאות קודמות, נכסים דומים, רמת ההשקעה, האזור שבו אתם מוכרים, המטראז' ואופי עליית הערך בתקופה הסמוכה למכירה שלכם.
דבר נוסף שיש לקחת בחשבון. נניח שראיתם שהמחירים עלו בטירוף לאחרונה והחלטתם לנסות להעלות את הרף עוד קצת. (חלק יקראו לזה שיטת מצליח).
דבר חשוב שעליכם לקחת בחשבון, שהעלאת המחיר חייבת להיות מידתית ולהתייחס לכל הגורמים שאמרתי. למה? בואו נניח שלמרות המחיר הגבוה משמעותית ממחירי השוק, הגיע זוג קונים והתאהב בדירה שלכם.  ברוב המקרים הזוג יצטרך לקבל אישור משכנתא מהבנק. הבנק שלהם ישלח אליכם שמאי להערכת שווי הנכס. זאת כדי שבמידה והזוג לא יעמוד בתשלומים, הבנק יוכל לממש את הנכס ולמכור אותו על מנת לקיים את התחייבות הזוג לבנק.
במקרה כזה השמאים מאוד זהירים ולא יעריכו את הנכס כפי שהזוג מוכן לשלם להם. וכך הזוג לא יקבל מספיק משכנתא מהבנק כדי לרכוש את דירתכם. במקרה כזה הם יאלצו לרדת מהעסקה או לגייס עוד הון עצמי. או לבקש מכם להוריד מחיר.

אז מה עושים?
אפשר להעלות שווי נכס, אבל בצורה חכמה. ראשית התמחור צריך להיות מאתגר, אבל כזה שבאמת ימכור. גם מול השמאים אני יכולה לסייע לכם מכיוון שאין עסקה כמעט, גם אם היא לא כזו שאני תיווכתי שאינני מכירה. התקשורת שלי מול השמאי והיכולת למצוא לו סימוכין ועסקאות אשר קרובות לסכום שדרשתם, בעצם לעזור לו לתמחר הכי קרוב שאפשר למה שאתם רוצים עוזרת מאוד לקרב אתכם לעסקה המיוחלת.
והכי חשוב, היכולת למצוא קונים בעלי הון עצמי גבוה מ 25% ולא תלויים לגמרי בשמאות של הבנק.
השיח שלכם מול הקונים והשמאים לעולם לא יהיה פתוח כמו השיח שלי. פשוט, בין היתר, לשם כך אני שם. על מנת לתווך בין כל הגורמים.

דבר נוסף וחשוב שיש לקחת בחשבון, מרגע שהעלנו ללוחות מודעה של הדירה שלכם עם מחיר, כל עדכון מחיר מופיע גם הוא מתחת למודעה. זאת אומרת שאם למשל תמחרתם את הדירה במחיר גבוה מידי והבנתם שזה לא מושך קונים אפילו להתקשר אליכם, ברגע שתורידו את המחיר, הקונים אשר עוקבים באדיקות יראו את זה שעדכנתם מחיר במודעה ועלולים להסיק מכך שאתם כבר נואשים למכור ושאפשר להוריד אתכם גם מתחת למחיר השוק.
אף אחד לא רוצה להגיע למצב כזה.

אז בפעם הבאה שאתם שואלים את עצמכם "כמה אני יכול לקבל על הדירה שלי", פשוט תשאלו אותי.
בואו נעשה את זה חכם וביחד.

עינב עזרא

רוצים להתחיל לחפש?

בואו להציץ ברשימת הנכסים שלנו

ההיכרות הרחבה עם מה שיש לשוק הדירות להציע באזורי, מאפשרים לי לדייק עבור כל אחד ואחת את מה שהם רוצים וצריכים.

דילוג לתוכן